Vad är CRM egentligen?

Ett CRM-system är ett IT-stöd som ger dig full koll på dina kundrelationer, hjälper dig i kundprospektering, sälj- och marknadsstrategier och skapar smidiga lösningar för kundsupport och analyser. Men för oss och våra kunder är det framförallt en helhet, en lönsam filosofi som kombineras med riktigt smart teknik.

skapa

Skapa

Ett CRM-system agerar säljstöd för säljare och kundsupport för relationsbyggare. Systemet hjälper dig att strukturera säljarbete, bearbeta kunder och effektivisera din kundvård.

Behålla

Det är fem gånger så dyrt att skaffa en ny kund än att behålla en befintlig. Ett CRM-system möjliggör bra support och nöjda kunder – som stannar kvar eller återkommer.

fördjupa relation

Fördjupa

Genom att analysera den data du har om kunden kan du anpassa budskap och erbjudanden. Kunden får relevant information och känner sig prioriterad!

Se våra lösningar

Varför CRM?

Du kan givetvis vara väldigt kundfokuserad och kundvänlig utan ett datorsystem.
Men när gott minne, Excel-listor och post it-lappar inte längre räcker till kan en tydlig struktur underlätta livet (och jobbet).

CRM och pyramiden

Få ordning och reda

För många företag är detta det största och även viktigaste målet med ett CRM-system. Dina kunder, partners, leverantörer – ja, alla du har kontakt med – på ett och samma ställe. Få lugn i magen och full koll på kunden.

Effektivisera

När all info är samlad på ett ställe kan du jobba mer effektivt. Plocka ut listor, statistik och rapporter på ett kick. Gör det du är bäst på istället för att lägga tid på att leta efter saker!

Bli en kundmagnet!

Överraska med riktigt god kundvård. Chansen är stor att dina kunder blir så nöjda att de både stannar kvar OCH pratar positivt om dig för andra. Vips kommer kunderna till dig istället för att du ska jaga dem!

Varför lämnar en kund sin leverantör?

varför lämnar kund

Källa: U.S. Small Business Administration and the U.S. Chamber of Commerce.

Effekterna av CRM

Allmän oreda, kunder som lämnar och jobbiga informationstapp när en kollega slutar? Nej tack!
Våra CRM-system hjälper dig att hålla koll på kunder, affärer och projekt. Det lönar sig alltid eftersom…

1. Kunder shoppar med hjärtat, inte hjärnan.

Utbudet av varor och tjänster med hög kvalité är enormt. Priskonkurrensen är stenhård. Vad händer när kunderna upplever att alternativen är likvärdiga oavsett leverantör?

  • Kunden kommer alltid att välja det företag som hon tycker är “bäst”.
  • När pris och produkt är likvärdigt blir beslutet istället emotionellt.
  • Kunden väljer alltid det företag hon har starkast relation till.

Var enkel att ha att göra med. Håll vad du lovat. Överraska positivt nån gång då och då. Våra CRM-system hjälper dig. Svårare än så är det inte att slå sina konkurrenter på fingrarna.

2. Kunder snackar. Mycket.

Idag är kunder mer benägna än någonsin att tala ut om sina kundupplevelser, gärna på nätet.

  • När allt blir som kunderna förväntar sig sägs (oftast) varken bu eller bä.
  • Kunder som känner sig dåligt bemötta har ett jättebehov av att tala ut. Kan bli farligt.
  • … men positivt överraskade kunder snackar också! Det är extremt värdefullt.

Jobba proaktivt med bra säljstöd och god kundvård. Kunderna blir positivt överraskade och skriver om det istället. CRM-system är alltså riktigt bra, billig och effektiv marknadsföring.

kunder snackar

3. Kundinformation är värt mycket. Verkligen mycket.

Vad händer när en av dina säljare bestämmer sig för att sluta och starta eget eller gå till konkurrenten? Utan ett bra system kan tanken vara mardrömslik.

  • Vet du vem av dina kunder som din kollega haft kontakt med?
  • Vad har blivit avtalat och lovat?
  • Vet du att kunderna inte följer med säljaren till det nya jobbet?

Med ett CRM-system får du koll på det som blivit sagt och gjort, när, var och av vem. Då kan du ta över stafettpinnen som ett proffs!

Jag vill testa nu!
Lyckas med CRM

Lyckas med CRM!

Vad är egentligen CRM? Varför är det viktigt? Vad kan man vinna på det? I vårt whitepaper hittar du alla viktiga frågor och svar som hjälper dig att lyckas.

Med oss får du ut max av din CRM-investering

paraply

Allt under ett paraply

Vi är en one-stop-shop för CRM som utvecklar, säljer, inför, utbildar, supportar osv. helt utan mellanhänder.

flexibilitet

Flexibilitet

Med all kompetens i huset kan vi vara snabba, personliga och flexibla. Utmana oss gärna!

erfarenhet

Erfarenhet

25 års erfarenhet av CRM och mer än 6 000 företag som köpt våra lösningar = en ovärderlig och unik kompetens.

engagemang

Engagemang

Med oss får du mycket hjärta och mycket engagemang. Vi tycker jobbet är kul, och våra kunder vinner på det!

Läs mer om oss